Pages

Suka Blog Ini??

Thursday, December 1, 2011

Cara Buat Duit Dengan Blog

Blog sudah menjadi popular hari ini dan barangkali ramai pengguna internet sudah mempunyai blog untuk tujuan tersendiri. Sesetengah daripadanya buat blog sekadar suka-suka , then ada juga yang serius untuk bisnes malah mahu cari duit poket. Sebenarnya dunia bisnes sudah amat berubah sejak kewujudan internet. Untuk bisnes kini bukan lagi dilakukan secara konvensional di realiti sahaja malah boleh buat secara online dan lebih 'bebas' ataupun lebih memudahkan jika kena caranya.

anda boleh menulis review / pandangan mengenai product, services atau lain-lain opportunities mengikut keperluan pihak PayPerPost.Com yang mana mereka akan membayar setiap review atau posting yang telah buat di blog anda. 

Cara lain yang juga dapat mendatangkan duit yg banyak melalui blog ialah dengan Google Adsense .Untuk dapatkan akaun Google Adsense ini ialah melalui blog di www.blogger.com dan mempunyai niche yang tersendiri dalam bahasa Inggeris. Hanya dalam bahasa inggeris sepenuhnya. Setakat ini belum ada lagi berita yang blog dan web bahasa melayu dapat approve adsenses akaun. Dengan setiap klik daripada pengunjung blog anda di banner adsense akan memberi pulangan yang menguntungkan.

Buat affiliate program bagi menjana income tambahan. Ia cukup mudah kerana dalam affiliate program anda cuma perlu mempromosikan link produk/servis vendor yang telah mereka sediakan. Tentang soal proses pembelian, penghantaran dan lain-lain isu tidak perlu risau kerana ia adalah kerja vendor/penyedia affiliate program. Kita cuma pastikan link affiliate itu dipromosi sehabis baik untuk mendapatkan komisyen yang ditawarkan.

Jual iklan banner atau text link di blog anda. Sekiranya web anda mempunyai hits atau traffic tinggi bolehlah ambil peluang untuk menjual ruang iklan di tepi, top header footer atau mana-mana bahagian blog anda. Anda boleh juga jual link atau tapak iklan untuk disewa selama seminggu, bulanan mahupun tahunan. Bergantung kepada kapasiti traffik anda, lagi banyak hits lagi tinggilah harga banner iklan anda.

No comments:

Post a Comment